Intretinerea urca cu liftul. Merge la 10

Popescu Stanica Alee LUNGULETU Nr. 6 Bl. D14 Sc. 9 Ap. 370, Sector 2 Dai un ban, dar stii ca dupa aceea…vei plati dublu pentru inspectii si reparatii! Pare un principiu corect, o idee buna de „investitie”? Pentru tartorii Asociatiei de Proprietari din blocul D14, raspunsul e afirmativ. Astfel ca mentenanta lifturilor noi contractate cu surle, trambite si spaga a ajuns sa coste DUBLU fata de abonamentul de service al vechilor ascensoare. Deh, firma „nemteasca”, cu staif, achizitie botezata cu atentii pentru semnatari, motoare care urca elefanti pana la nori. 

E ca si cand ti-ai cumpara o masina noua, apoi ai plati abonament pentru garantie! Başca, ai mai cheltui (in fiecare luna!) bani in service ca s-o repari! Dublu cat dadeai pentru vechiul autotorism. Asta in timp ce achiti si ratele pentru achizitia masinii. Exact asa sunt conditiile contractului cu SRL-ul Koppel AW România („Chiopăl”, cum spune naşul Stanica Popescu), o firma autohtona cu radacini italienesti, prezentata ca fiind „germana”. Povestea tunului, aici.

Garantia a disparut in casa liftului. Secretul bacşişurilor

Comisionul informal incasat de reprezentantii Asociatiei de locatari din Aleea Lunguletu 6 are o dubla justificare:

  • in plina criza, antamarea contractelor grase e o rariatate. Ca atare, nenumaratele firme de profil sunt disperate sa prinda o lucrare majora, cu incasari constante pentru multi ani;
  • clauzele contractuale, graficul de plati si costurile aditionale ulterioare sunt benefice pentru prestator si păguboase pentru beneficiar. Adica pentru locatarii blocului D14.

Cat de paguboase? Sa vedem cifrele. 

Intretinere lifturi vechi (Ascensorul S.A.): 1479 RON

Costul abonamentului de service pentru ascensoarele „vechi”, stipulat in contractul cu firma Ascensorul S.A. era sub 15 milioane lei vechi pe luna (1479,82 RON), la nivelul intregului condominiu. Priviti acest centralizator din 2007 si aruncati un ochi si la cat erau salariile conducerii asociatiei inainte de criza.

intretinere lift Ascensorul SA

Costuri abonament service contract vechi

Intretinere lifturi noi (Koppel S.R.L.): 3214 RON, aproape dublu. S-or fi şi stricat?

Desi teoretic „in garantie”, costul total al intretinerii tuturor lifturilor a explodat dupa semnarea contractului cu Koppel, depasind 32 de milioane lei (3214,94 RON) in septembrie 2012. Observati pe coloana a treia si o alta aberatie contabila rarisima: „rata 3 avans PLUS rata 1 lift nou PLUS service si reparatii”. E greu de inteles cum vine asta cu ratele cumulate (nu e acelasi serviciu?!), dar acest detaliu e treaba naivilor de la scara respectiva. Noi ne concentram pe coloana a doua, unde vedem costul abonamentului lunar de mentenanta la nivel de bloc : de doua ori mai mare decat costa acelasi serviciu pentru niste ascensoare vechi

ascensoare koppel

Costuri abonament service contract nou

Au abrogat legile fizicii

E drept ca firma prietena cu Administratia blocului D14 a montat motoare de 4 persoane pe vechile cabine de 3 persoane, doar ca sa taxeze extra. Cum volumul vine impreuna cu greutatea, e imposibil sa bagi patru supraponderali intr-o cabina de lift in care incap maxim doi oameni bine facuti. Dar, in lumea hotiilor la bloc, nici legile fizicii nu se aplica.

Inspectia la „cazanele” de lifturi Koppel e de patru ori mai scumpa

Un vecin de cartier mai destept decat noi intreaba, pe buna dreptate, in acest comentariu

„in tabelul ala mai e o rubrica ciudata rau, anume “inspectie CNCIR”. Ce cazane sub presiune au “inspectat” aia de treijtrei de bulioane?”

Tabelul la care se refera cititorul nostru atent e acesta. Reprezinta furaciunile lunii aprilie 2013. CNCIR inseamna „Compania Nationala pentru Controlul Cazanelor, Instalatiilor De Ridicat si Recipientelor Sub Presiune”, iar la scarile unde s-au montat „super” instalatiile de ridicat (adica ascensoarele asa-zis nemtesti) inspectia a fost de 4 ori mai scumpa decat la cele cu lifturi vechi (646 lei fata de 150 lei). 

Nu-i asa ca a meritat investitia? Adica bagi o gramada de bani de dragul schimbarii (si al comisionului), apoi platesti mai mult la inspectii si mentenanta. Bonus, faci inspectie CNCIR si pentru lifturile vechi, pe care oricum le vei inlocui in cateva saptamani. Management profesionist. Cum sa nu le triplezi salariile la administratia blocului?

Anunțuri

2 comentarii

  1. Ala din lift nu e chiar ciubucarul de Popescu Stanica?!

  2. […] proprietarilor. Iar asta nu e tot! Un audit al Corpului Expertilor Contabili sta sa vina, iar contractul cu lifturile, la care deja se cumpara piese de schimb, nu se simte prea […]

Tu ce zici?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: