Organigrama blocului

organigrama asociatia proprietariCati angajati are Asociatia de Proprietari a blocului in total? Cati salariati, platiti din banii tuturor locatarilor, sunt remunerati in fiecare luna ca sa imparta sumele de pe facturi si sa vireaze banii colectati catre furnizori? Cate persoane isi platesc contributiile la sanatate (CASS), boli profesionale, asigurari sociale (CAS), somaj, pensie si impozitele pe venit din banii cheltuiti de vecinii lor drept cote de intretinere? Altfel spus, cati oameni profita de pe urma activitatii de repartizare a unor costuri, activitate denumita pompos „administrare imobil”? Haideti sa-i numaram si sa vedem cat ne costa aparatul birocratic al unui bloc a carui administrare s-ar putea face si fara Asociatie de Proprietari.

Blocul ca uzina. 15 angajati permanenti

Stiti bancul cu „de cati politisti e nevoie ca sa schimbe un bec”? Ei bine, la blocul D14 din Aleea Lunguletu nr. 6 intrebarea e „de cat personal e nevoie ca sa platim niste facturi si sa schimbam cate un bec pe saptamana?”. Iar raspunsul pagubos pentru buzunarele proprietarilor este 15 (cincisprezece) oameni, fara a numara femeile de serviciu, singurele care chiar muncesc, nu plimba hartii. In fiecare luna, pe banii locatarilor sunt platite:

  1. Salariu cenzor;
  2. Salariu Presedinte sau salariu vicepresedinte;
  3. Salariu instalator;
  4. Salariu casier;
  5. Salariu Administrator;
  6. Remuneratie contabil (singurul serviciu aparent externalizat).

salarii administratie bloc
Pentru a putea plati legal fiecare dintre aceste salarii, locatarii cheltuiesc in fiecare luna calendaristica, pe langa suma neta incasata de fiecare salariat la Administratie, urmatoarele taxe si impozite: contributie la fondul asigurarilor sociale de sanatate (C.A.S.S.), impozit, contributie la fondul asigurarilor sociale (C.A.S), contributia la fondul de somaj, contributia pentru fondul accidentelor de munca si boli profesionale, contributia pentru fondul de concedii si indemnizatii si multe altele prevazute de lege (precum servicii SSM – Sanatatea si Securitatea Muncii – vezi foto sus).

Dar asta nu e tot! Pentru ca sase salariati permanenti sunt prea putini pentru „nevoile blocului”, inca noua persoane sunt remunerate lunar din banii de intretinere: sefii de scara! Organigrama aparatului birocratic al Asociatiei de Proprietari se completeaza astfel:

  1. Retributie responsabil scara 1;
  2. Retributie responsabil scara 2;
  3. Retributie responsabil scara 3;
  4. Retributie responsabil scara 4;
  5. Retributie responsabil scara 5;
  6. Retributie responsabil scara 6;
  7. Retributie responsabil scara 7;
  8. Retributie responsabil scara 8;
  9. Retributie responsabil scara 9.

tabel sefi scara
Asadar, 6+9=15 angajati permanenenti numara Administratia Asociatiei de Proprietari Bl D14. Pentru comparabilitate, sa luam o firma din mediul privat. De exemplu, distribuitorul de produse farmaceutice Sermedic SRL are 11 (unsprezece) angajati la o cifra de afaceri de 535 milioane RON, echivalent a 119 milioane de EURO (sursa date 2013). In anul precedent, firma respectiva functionase cu doar opt angajati la o cifra de afaceri de 110 mil €.

Cheltuieli uriase cu salarizarea: peste 100 mil de lei vechi pe luna

Sa luam centralizatorul cu cheltuielile lunii iunie 2014 si sa vedem cat au achitat locatarii pentru retributiile celor 15 angajati ai Administratiei blocului D14. Cheltuielile au fost urmatoarele:

salarii contributii Administratia blocului
Intr-o singura luna, proprietarii au scos din buzunar: 235 lei (pt. medicina muncii) + 504 lei (pt. Inspectoratul Teritorial de Munca) + 413 lei (pt. cenzora Sanda Iancu) + 1607 lei (pt. presedinte) + 2700 lei (pt. instalatorul Stalian Neagu) + 832 lei (pt. casiera Virginia Boca) + 1559 lei (pt. administratoarea Mariana Badiu) + 1147 lei (pt. contabila Aurora Draghici). Total partial = 8997 RON. La asta se adauga remuneratiile celor noua sefi de scara (vezi mai sus) in valoare de inca 1614 RON. TOTAL GENERAL cheltuieli cu stipendiile angajatilor: 8997+1614 = 10.611 RON, adica peste 106 milioane lei vechi doar in luna iunie si doar ca retributii personal!

O firma de administrare profesionista e de patru ori mai ieftina

Daca impartim cei 10.611 lei scosi din portofel de catre proprietari pentru salarizare la cele 383 de apartamente rezulta o cheltuiala lunara de 27,7 lei per apartament. Un pachet COMPLET de administrare la o firma profesionista de administrare (inclusiv incasare intretinere, centralizare consumuri, contabilitate, plata facturilor etc.) costa 7 lei pe luna per apartament, de patru ori mai putin. Iata un exemplu oarecare de oferta. Motivul pentru care e mult mai ieftin sa lasi profesionistii sa administreze condominiul in loc sa-ti sponsorizezi vecinii e simplu: firma respectiva administreaza un numar mai mare de blocuri cu salariatii proprii, carora le plateste o singura data contributiile catre stat (CAS, CASS, ITM, somaj, SSM, impozit etc.). Mai mult, profesionistii administrarii includ in tariful perceput zecilor sau sutelor de clienti propriile costuri de functionare. Astfel, sunt amortizate costuri gen papetarie, rechizite, pixuri, hartie, chitantiere, lipici, toner xerox, economisindu-se pana la 1200 RON pe luna.

Blocul D14 din Aleea Lunguletu nu poate fi insa administrat de o companie profesionista, desi ar fi mai convenabil financiar si mai eficient. Pentru ca asta ar insemna reducerea schemei de personal. Adica gasca de hotomani din Administratie ar trebui sa-si caute un job. Daca ai fi patron, tu i-ai angaja pe salarii triple fata de predecesorii lor?!

Anunțuri

6 comentarii

  1. Cum putem sa renuntam la serviciile „eficientei”echipe de 15persoane? Eu sunt pro. Chiar tatal meu spune ca platim exorbitant de mult pt un apartament la bloc.

  2. […] corect, in valoare de 10611 RON pe luna: cum vrea Administratia blocului D14 din Aleea Lunguletu nr. 6, astfel incat povestea furaciunilor […]

  3. […] Mariana Badiu s-a gandit ca trebuie sa faca ceva.  Dandu-si seama ca proprietarii ar plati de patru ori mai putin daca blocul ar fi administrat de o firma specializata, domnisoara Badiu Mariana a luat masuri […]

  4. […] nituri, burghie, plicuri, becuri, silicon, salarii si contributii la buget pt. cei 15 angajati ai aparatului birocratic al blocului etc., „fericitii” proprietari din Aleea Lunguletu nr. 6 mai au ceva de […]

  5. […] doar activitati intelectuale. Deci, pentru curatenie e nevoie de bani in plus fata de bugetul lunar obisnuit de 100 milioane lei vechi reprezentand cheltuieli cu […]

  6. […] ca realmente e iarba de tras in piept. De tras in piept locatarii care platesc intretinerea si salariile conducerii […]

Tu ce zici?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: